ژنرال "یاکوف عمیدرور"، مشاور پیشین امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی در این مورد هشدار داد: "اسرائیل باید برای مقابله با حضور روزافزون تهران در سوریه، علیه نیروهای ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله در این کشور، اقدام نظامی انجام دهد." "آویگدور لیبرمن"، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی نیز ضمن ادعای تلاش ایران برای استقرار دائم نیرو در خاک سوریه اعلام کرد: "ما اصرار داریم که هیچ ردی از حضور ایران در خاک سوریه باقی نماند و این مسئله باید در هر توافقی قرار بگیرد."

اما شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات اخیر، حوادث مسجدالاقصی در هفته‌ی جاری بود که به‌دنبال آن، رژیم‌صهیونیستی برای اولین‌بار در ۱۷سال گذشته مانع از برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی شد. مبارزان فلسطینی، روز جمعه در عملیاتی استشهادی در مسجدالاقصی، چند نظامی صهیونیستی را به هلاکت رساندند. در این عملیات استشهادی سه تن از مبارزان فلسطینی نیز به شهادت رسیدند. این عملیات را شاید بتوان به‌نوعی ادامه‌ی حرکات جدید فلسطینیان موسوم به "انتفاضه‌ی چاقو" دانست که از سپتامبر ۲۰۱۵، موجب هلاکت ۴۳ اسرائیلی شده است.

بدون شک این عملیات استشهادی دارای پیام‌های مختلفی است. یکی از مهم‌ترین پیام‌ها آنکه عملیات استشهادی اخیر ثابت کرد که انتفاضه‌ی ملت فلسطین به‌رغم تصور برخی از گروه‌های فلسطینی که راه سازش را در پیش گرفته‌اند، همچنان گزینه‌ی مقاومت و رویارویی با رژیم اشغالگر را در پیش گرفته‌اند. شوربختانه آنکه محمود عباس بلافاصله بعد از این حادثه، در تماس تلفنی با نتانیاهو، آنگونه که گاردین نقل کرده، این ماجرا را محکوم کرده و به او تسلیت گفته است.

پیش از این، رهبر انقلاب در جریان نبرد ۵۱ روزه، بر ضرورت «تسلیح کرانه‌ی باختری» تأکید کرده و فرموده بودند: «رئیس‌جمهور آمریکا فتوا صادر کرده است که باید مقاومت خلع سلاح بشود... ما عرض می‌کنیم به‌عکس، همه‌ى دنیا و به‌خصوص دنیاى اسلام، موظفند هرچه می‌توانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند.»(۱۳۹۳/۰۵/۰۷) این موضوع بلافاصله با استقبال گروه‌های مقاومت فلسطینی مواجه شد به‌طوریکه "رمضان عبدالله"، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با رهبر انقلاب، بیان این مسأله را موجب تقویت روحیه و توان مضاعف مجاهدان دانسته بود.

نکته‌ی جالب توجه اینکه یکی از شهدای روز جمعه، جوانی است فلسطینی و اهل تسنن، به نام "محمد احمد جبارین"، او چند روز قبل از شهادتش، عکسی از رهبر انقلاب در حال افطار در ماه رمضان را در صفحه‌ی شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و در مقایسه با سفره‌ی اشرافی و تجملاتی برخی از سیاستمداران سعودی، آنها را به باد انتقاد گرفته و مسرفین را برادران شیطان خطاب کرده بود. شهید جبارین همچنین در عکس دیگری، به پوشش ساده‌ی رهبر انقلاب اشاره کرده بود و آن را ارزشمندتر از تمام ساختارها و دارایی‌های عربستان دانسته بود.

با توجه به تحولات اخیر به‌نظر می‌رسد نتیجه و برآیند تمام حوادث منطقه حاکی از آن است که در حال حاضر محور مقاومت، در جبهه‌های پیشرو، دست برتر را داشته است. امروز مقاومت خود را نه تنها به بلندی‌های جولان از سمت سوریه نزدیک کرده، بلکه درون کرانه باختری هم شعله‌های انتفاضه در حال گرم‌تر شدن است. از طرف دیگر مهم‌ترین نیروی پیاده‌ نظام آنها یعنی گروهک تروریستی داعش، تقریبا کارش رو به اتمام است. اختلاف برخی کشورهای عربی که روزگاری در دشمنی با محور مقاومت همپیمان بودند نیز مزید بر علت شده و موجب شده تا محور مقاومت از قدرت بیشتری برخوردار شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : ولایت عشق ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   ,