آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جمع مردم شهرستان سراب با بیان اینکه از قبل پیدا بود که آمریکا از کار خود دست بردار نیست، افزود: تحریم های اخیر آمریکا که با 419 رای موافق و 3 رای مخالف کنگره تصویب شد و مجلس سنا هم آن را با رای بالایی تصویب کرد و الان در انتظار امضای رییس جمهوری آمریکاست، نشان دهنده عمق کینه آمریکا نسبت به مردم ایران است. 

وی اظهار کرد: این تحریم ها بنا به اذعان دولتمردان آمریکا مادر تحریم هاست و اوباما نیز از این تحریم ها خبر داده و گفته بود این تحریم ها در طول صد سال اخیر بی نظیر بوده است. 

خاتمی ادامه داد: تحریم ها چیز تازه ای نبوده و برای ملت ایران مورد وحشتناکی نیست، زیرا ما ملتی هستیم که خسته نمی شویم و دشمن را خسته می کنیم. 

وی گفت: برخی نگویند ما بهانه دست آمریکایی ها دادیم، زیرا که رهبری برای اتمام حجت و افزایش بصیرت مردم اجازه مذاکره در مورد برجام را دادند. 

خاتمی اضافه کرد: در ایران اسلامی رهبر اجازه مذاکره را به دولت دادند ولی فرمودند که چشمم آب نمی‌ خورد؛ در نهایت همه مردم ایران فهمیدند در مذاکرات، آمریکا اوج رفتار بی‌ رحمانه خود را نشان داد و با اینکه ما همه مفاد را عملی کردیم اما آمریکایی‌ها هیچ ‌کدام از تعهدات را عملی نکرده اند. 

وی یادآور شد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به تکیه بر توان داخلی اشاره کرده اند، تنها راه مقابله با نیرنگ دشمن تکیه بر توان داخلی است. 

آیت الله خاتمی، وحدت و همدلی همه مسئولان در زیر پرچم ولایت را از واجبات عنوان کرد و گفت: امروز همه، چه اصلاح طلب و چه اصول گرا در داخل یک کشتی هستند و اگر این کشتی آسیب ببیند همه را اعم از تر و خشک خواهد سوزاند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری از آذربایجان به عنوان سرزمین و مرجع علم و فقاهت یاد کرد که دارای چهره های درخشانی است و صاحبان کرسی های مرجع پرور بوده اند. 

خاتمی، هدف از سفر خود به آذربایجان شرقی را توجه به این فرموده رهبری که این منطقه مدال افتخار‌آفرین کشور است، بیان کرد و افزود: به تعبیر امام راحل مردم آذربایجان دین خود را به دین ادا کردند به طوری که در هر دیدار مردم آذربایجان با رهبر فرزانه، جان تازه به انقلاب دمیده می‌ شود و این تملق نیست بلکه عین واقعیت است و به واقع آذربایجان سر ایران است. 

وی با اشاره به سه علامه درخشان خطه آذربایجان ( علامه امینی، علامه طباطبائی و علامه جعفری)، گفت: این سه عالم خورشید تابان ایران هستند و در کنار علامه های بزرگ نام های آیت الله خویی، ملکوتی، شیخ جواد تبریزی و آیت الله وجدانی فخرسرابی جلوه ویژه ای به افتخارات آذربایجان و سراب داده اند. 

آیت الله خاتمی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه های علمیه از امام جمعه سراب در توجه ویژه به احداث مصلی و فعال کردن حوزه علمیه برادران و خواهران در این شهرستان تشکر کرد. 

وی با اشاره به وجود بیش از 400 طلبه در شهر قم از شهرستان سراب اظهار کرد: نباید این گوهر از جوشش بیافتد. 

وی ادامه داد: مسئولان به حوزه های علمیه باید به عنوان یک سرمایه نفیس فرهنگی و امنیتی نگاه کنند چون رفتار علما در شهر ضدانقلاب را به هراس می اندازد و این تفکر را به وجود می آورد که دین در هر شهر صاحب دارد. 

شهرستان سراب با جمعیت 133 هزار نفر ، دارای دو بخش، چهار شهر، 9 دهستان و 164 روستا در فاصله 134 کیلومتری شرق تبریز واقع است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : ولایت عشق ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   ,