شمخانی در این دیدار با اشاره به تداوم تلاش همه جانبه برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه، بر پیگیری همزمان مسیر گفت‌وگوهای سوری - سوری برای دستیابی به وفاق ملی تاکید کرد.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی بین ایران، روسیه و سوریه با اشاره به ضرورت تداوم مبارزه بی‌امان علیه تروریسم تکفیری گفت: متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا به جای مبارزه با عناصر تروریستی اقدامات مشکوکی را در مسیر تثبیت تروریسم و ناامنی در منطقه صورت می‌دهند که آثار زیانبار آن موجب گسترش تروریسم در جهان خواهد شد.
شمخانی گفت: اگر طرف‌های مقابل به پشتیبانی‌های مالی، فنی و تسلیحاتی از عناصر تروریستی خاتمه دهند، طی زمان کوتاهی آرامش به منطقه و به تبع آن کشورهای اروپایی نیز بازخواهد گشت و به جای سیل آوارگان، خشونت و تخریب میراث جهانی شاهد استقرار امنیت و دستیابی به آرمان محو کامل تروریسم خواهیم بود.

وی کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان در استان رقه در بمباران‌های مختلف هواپیماهای آمریکایی و یا استفاده از سلاح‌های ممنوعه در این حملات را نوعی نسل کشی و مصداقی بارز از نقض حقوق بشر و عدم پایبندی به موازین انسانی توسط ارتش آمریکا دانست.

امیر دریابان شمخانی افزود: موفقیت‌های چشمگیر مردم، دولت و نیروهای امنیتی سوریه در مقابله با تروریسم نشان دهنده عزم راسخ و ایستادگی آنها در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی است و با پیروزی قاطع و نهایی همراه خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی به منظور سرکوب مسلمانان و ساکنان بیت المقدس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در سایه اختلافات و بحران امنیتی منطقه در حال گسترش سرکوب‌ها و تثبیت پروژه فلسطین زدایی است که ضروری است با واکنش قاطعی از سوی کشورهای اسلامی روبرو شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه ایستاده است و به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود تا پایان یافتن بحران امنیتی در این کشور ادامه خواهد داد.

عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه توضیحاتی از آخرین تحولات و پیشرفت‌های این کشور در عرصه‌های مختلف از جمله پیشروی‌ها در نبرد با گروه‌های تکفیری، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و افزود: دولت سوریه همواره با مخالفان غیر مسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه‌مند هستند به گفت‌وگو پرداخته است.

وی با تقدیر از حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، دستیابی به راه حل پایدار و ایجاد صلح و امنیت را منوط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و غیر تبلیغاتی با داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های مرتبط با آنان دانست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   ,