وی با انتقاد از اشرافی‌گری در میان برخی افراد گفت: ما الان گرفتار افرادی هستیم که یا در لباس روحانیت یا خارج از لباس روحانیت، تشریفاتی هستند؛ یعنی خانه اشرافی، ماشین اشرافی، دارایی‌های زیاد، ثروت‌های کلان و امثال اینها، ایمان مردم را متزلزل می‌کند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: ایمان مردم و جوان‌ها با وارستگی و ساده‌زیستی روحانیت حفظ خواهد شد؛‌ همان روحانیتی که لباس، خانه، ماشین، دفتر و تشکیلاتش ساده است و حلال و حرام را رعایت می‌کند و از اسراف و تبذیر پرهیز دارد و بیت‌المال را در جای خودش مصرف می‌کند.

وی اظهار داشت: همین بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی که تعدادشان هم الحمدلله کم نیست و همیشه آماده شهادت بوده‌اند، به روحانیون وارسته و ساده زیست منسوب هستند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اغتشاشات اخیر اضافه کرد: مسأله اغتشاشات اخیر، هشدار دهنده بود که خیلی باید درباره آن مطالعه و بررسی شود.

وی ادامه داد: این اغتشاشات ادامه فتنه‌ سال ۸۸ بود و همه باید باور کنند که آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای دیگر به دنبال بهره‌برداری از این اغتشاشات بودند.

دبیر شورای نگهبان در پایان با دسته‌بندی افراد حاضر در اغتشاشات گفت: در این اغتشاشات دو دسته از افراد شرکت داشتند؛ یک دسته افرادی که به خاطر اعتراض به مشکلات اقتصادی در تجمعات حضور یافته بودند و دسته دیگر افرادی بودند که با هدف سوءاستفاده از این اعتراضات وارد صحنه شدند 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: