دونالد ترامپ با امضای لایحه اصلاحیه بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی اجازه دسترسی بدون مجوز به سازمان امنیت ملی آمریکا را صادر کرد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه، ۱۹ ژانویه با امضای لایحه تجدید بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، دسترسی بدون مجوز به اطلاعات خارج از خاک آمریکا توسط آژانس امنیت ملی را برای شش سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ روز جمعه با انتشار پیامی در توییتر ضمن اعلام تمدید قانون فیسا به مدت شش سال گفت: بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی گسترش می‌یابد. این بخش از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، مجوز جاسوسی و دسترسی به اطلاعات افراد غیرآمریکایی که در خارج از خاک ایالات متحده زندگی می‌کنند را فراهم می‌سازد.

دعوای آمریکایی‌ها برای جاسوسی بیشتر از مردمگفتنی است؛ Foreign Intelligence Surveillance Act که به اختصار (FISA) نامیده می‌شود، قانون نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا است که از جمله قوانین فدرال ایالات متحده به حساب می‌آید. فیسا شامل دستورالعمل‌هایی برای نظارت و جاسوسی فیزیکی یا الکترونیکی با همراهی قدرت‌های خارجی یا آژانس‌های اطلاعاتی آنهاست.

این جاسوسی‌ها از طریق آژانس امنیت ملی آمریکا به واسطه دسترسی به داده‌های شرکت‌هایی همچون گوگل، فیس‌بوک و ورایزن انجام می‌شود. حامیان حفظ حریم خصوصی می‌گویند این لایحه به سازمان‌های جاسوسی اجازه می‌دهد تا اطلاعات را به طریقی با نقض قوانین در دست گیرند.

بزرگترین سازمان جاسوسی جهان

آژانس امنیت ملی آمریکا (به اختصار NSA) سازمانی دولتی زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده است که وظیفه آن نظارت و جاسوسی از ارتباطات مخابراتی و ماهواره‌ای است. شنود دائم ارتباطات از راه دور و تهیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، از جمله وظایف اصلی این سازمان است.

آمریکا ذیل پیمان‌نامه United Kingdom – United States of America Agreement که به اختصار ukusa نامیده می‌شود با همکاری کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلیس به بررسی، کنترل و جاسوسی ارتباطات بین‌المللی مشغول است. آغاز این توافق به سال ۱۹۴۶ باز‌می‌گردد که در نهایت منجر به تشکیل گروه پنج چشم شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   ,