فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت در دریا است، تصریح کرد: بنا به این فرموده ما نیاز به یک حضور مقتدرانه در دریا داریم تا بتوانیم امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت خودمان را برقرار کنیم.

امیرخانزادی ادامه داد: ما معتقد هستیم امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود و می‌توان آن را به همت کشور‌های منطقه انجام داد، چرا که وقتی امنیت در دست کشور‌های فرامنطقه‌ای باشد؛ آن‌ها می‌توانند شیر این امنیت عاریه‌ای را ببندند و ما فقط باید شاهد ناامنی در منطقه باشیم.

وی گفت: تا امروز بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ فروند کشتی توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده و ما حدود ۵۲ ناو گروه رزمی را به منطقه عبور کشتی‌ها اعزام کردیم؛ ما بار‌ها با دزدان دریایی درگیر شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دو عملیات‌ نجات انجام شده توسط نیروی دریایی ارتش یادآور شد: عملیات بزرگ دریایی “رعد یک” را در نزدیکی آب‌های سومالی و عملیات “رعد “۲ را در منطقه شمال اقیانوس هند اجرایی کرده ایم و ۲ کشتی چینی و پانامایی را که محموله برای ایران حمل می‌کردند را نجات دادیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور ایران در تنگه باب‌المندب افزود: موضوع امنیت شدیدا وابسته به منافع ملی است؛ بخشی از خطوط مواصلاتی ایران به سمت کشور‌های غربی از دریای باب‌المندب می‌گذرد، به همین خاطر وجود امنیت در آن منطقه بسیار مهم است.

امیر خانزادی با بیان اینکه اگر امنیت دریای باب‌المندب توسط کشور‌هایی که با آن ساحل دارند، تأمین شود ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: تا زمانی که همه کشور‌ها به یک امنیت جمعی برسند و تا جایی که نیاز باشد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این فاصله دور از مرز‌ها حضور خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,