معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از توسعه منطقه دریایی ولایت در بندر «جاسک» و استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی رشت با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم، قطب‌بندی‌های نظامی در سراسر جهان شکل گرفت، افزود: کشور‌های استکباری ازجمله آمریکا در تلاش بودند تا فردی را برای حمله به ایران پیدا کنند و در این بین صدام را برگزیدند.

 وی با بیان اینکه آمریکا صدام را فریب داد و جنگ تحمیلی را در سال۵۹ آغاز کرد، یادآور شد: پیش از حمله نیروی بعث عراق به ایران، چندین حمله نظامی دیگر نیز علیه ایران و انقلاب اسلامی انجام‌ شد.

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش وحدت رزمندگان در سایه رهبری امام راحل را علت اصلی پیروزی در جنگ نام برد و گفت: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام شد و این‌همه فداکاری تنها در سایه وحدت و ولایت‌مداری بود.

 وی تصریح کرد: جابه‌جایی رزمندگان در رودخانه کارون، پشتیبانی خطوط مواصلاتی و اسکورت ده ها کشتی از جمله اقدامات نیروی دریایی در جنگ تحمیلی بود و موجب شد تا عراق از آب‌های کشور بیرون رانده شود.

 معاون هماهنگ‌کننده نداجا از توسعه منطقه دریایی در بندر جاسک خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با تکمیل تجهیزات پیش‌بینی شده، منطقه دوم دریایی جاسک با نام ولایت که نزدیک به یک دهه از تاسیس آن می گذرد، بیش از گذشته توسعه می یابد.

 امیر دریادار کاویانی همچنین از استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران هم خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه سواحل مکران زمینه توسعه فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش را در این سواحل مهم فراهم کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,