ساخت این سامانه در پاسخ به تأخیر درتحویل موشک سطح‌به‌هوا سامانه اس۳۰۰ روسی آغاز شد. در ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سامانه باور ۳۷۳ در مراسم رژه ارتش رونمایی شد.رونمایی رسمی از این سامانه صبح روز ۳۱ مرداد روی داد. تست‌های عملیاتی این سامانه در حال انجام است

 

مشخصات

لانچرهای این سامانه در رونمایی اولیه از آن استوانه‌ای شکل و شبیه به اس۳۰۰ بود. اما در تصاویر منتشر شده نهایی لانچرها مکعب مربعی هستند که به صورت معمول برای استفاده پدافندی در ناوها استفاده می‌شود. باور ۳۷۳ دارای پست‌های جداگانه ارتباطی و پست فرماندهی می‌باشد. هنوز جزئیاتی از برد نهایی این سامانه منتشر نشده‌است.

موشک‌ها

موشک‌های باور ۳۷۳ به همین نام (باور ۳۷۳) نامگذاری شده‌است. موشک‌های باور، شبیه موشک صیاد ۳ ولی با ضخامت بدنه و طول موشک بیشتر هستند. این سامانه موشکی، توانایی شلیک ۳ نوع موشک در بردهای مختلف (مشابه S400 با برد کمتر) برای شکار اهداف در بردها و ارتفاع‌های متفاوت را دارد و می‌تواند در لایه‌های مختلف دفاعی وارد عمل شود.

Bavar Missile by Tasnimnews.jpg

رادار

رادار این سامانه موشکی معراج ۴ می‌باشد. معراج ۴ که برای اولین بار همزمان با این سامانه رونمایی شده یک رادار کنترل آتش برد بلند و آرایه فازی معرفی شده‌است.

خودروی کشنده

خودروی سنگین ذوالجناح به عنوان خودروی کشنده برای حمل لانچرهای باور ۳۷۳ می‌باشد. این خودرو دارای ۵ محور (۱۰چرخ) فعال است و قابلیت عبور از رودخانه تا عمق ۱٫۵ متر، حداکثر ظرفیت بار ۳۰ تن، حمل محموله با طول ۱۰٫۵ متر، حداکثر شیب روی ۳۵٪، حداکثر شیب روی طولی ۲۰٪، وزن خالص ۲۱ تن و سامانه تعلیق مستقل را داراست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,