وی به الحاق شناورهای جدید به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در ناوگان جنوب الحاق شناورهای جدید انجام می شود و ناوشکن سهند نیز که کار ساخت آن به پایان رسیده بود، روند عملیات‌های آزمایشی در دریاها را پشت سر گذاشته و در ماه‌های آینده به نیروی دریایی ملحق می‌شود .

دریادار خانزادی یادآور شد: ناوشکن سهند، نسبت به شناورهای مشابه خود پیشرفته‌تر بوده و سامانه‌های دفاعی جدید آفندی و پدافندی را در اختیار دارد .

وی با اشاره به رو به پایان بودن ساخت ناوشکن دنا در صنایع دریایی شهید درویشی وزارت دفاع گفت: ساخت یک فروند زیردریایی تمام ایرانی در کلاس متوسط با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی به پایان رسیده که به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: تمامی این تجهیزات و شناورها با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی و برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و تحکیم امنیت در دریاهای تحت حاکمیت ایران و دسترسی به امنیت جمعی پایدار بدون حضور کشورهای بیگانه است.

دریادار خانزادی با اشاره به برگزاری مسابقات جام دریا تاکید کرد: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و این رقابت‌ها در راستای توسعه تعاملات بین کشورهای حاشیه خزر با شعار خزر دریای دوستی انجام می‌شود تا علاوه بر اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها به صورت متقابل و آشنایی با توانمندی‌ها، مودت و دوستی بین همگان در سطوح مختلف ایجاد شود.

وی با اشاره به فراهم‌سازی مقدمات میزبانی بخشی از رقابت‌های جام دریا در ایران یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماه آینده میزبان مسابقات غواصی این دوره از رقابت‌های جام دریا با حضور ۱۰ کشور در دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر در استان مازندران است.

دریادار خانزادی گفت: مسابقه بین تکاوران و همچنین رقابت بین ناوهای رزمی به میزبانی کشور آذربایجان برگزار خواهد شد که برگزاری این رقابت‌ها و مجموع این برنامه‌ها، موجب تثبیت توانمندی، اقتدار و امنیت پایدار در خزر می‌شود.

دریادار خانزادی همچنین طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره مسیر توسعه‌ای را طی می‌کنند که به دور از تسلط هر قدرت بیگانه است.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت استراتژیکی دریای خزر افزود: در شرایطی که استکبار جهانی تلاش می‌کند تعامل بین کشورهای منطقه را برهم زند، نیروی دریایی مکلف است تعامل با کشورهای منطقه را بیش از پیش در دستور کار خود داشته باشد.

امیر خانزادی افزود: اتفاقی که برای ناوشکن دماوند افتاد درس بزرگی برای ما داشت تا نقاط ضعف در موضوعات دانشی خود را بررسی و آن را رفع کنیم .

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حضور پر قدرت و توانمند نیروی دریایی در دریاهای شمال و جنوب تصریح کرد: برقراری ارتباطات و دید و بازدیدهای بین‌المللی جمهوری اسلامی با سایر کشورهای منطقه از جمله کارهایی است که در دوران صلح می‌توان انجام داد و در همین راستا در ماه آینده برگزاری مسابقات جام دریا با هدف نمایش توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و برقراری ارتباط دوستانه انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه هرکدام از مناطق دریایی شمال و جنوب شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد تصریح کرد: منطقه چهارم دریایی با استفاده از نیروی انسانی توانمند توانست تجربه بسیار خوبی در زمینه حضور در دریای خزر و انجام ماموریت‌های متعدد با هدف صلح و دوستی با کشورهای حاشیه خزر کسب کند.

امیرخانزادی یادآور شد: امروز بعد از دو دهه از ورود زیردریایی به کشور، کار ساخت زیر دریایی درکشور نتیجه مطلوبی داده و به رشد و بلوغ بسیار خوبی دست یافته و در منطقه، سرآمد تر از نیروی دریایی ارتش، صنایع دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و زیرساخت‌های نظامی ایران وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تداوم حرکت در مسیر خودکفایی تصریح کرد: حضور قدرتمند ایران در مناطق تحت حاکمیت نشان دهنده آن است که نیروی دریایی راه خود را در مسیر توسعه به درستی طی کرده و همچنان این مسیر تداوم دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به وجود امنیت کامل در دریای خزر تصریح کرد: نیروهای دریایی ارتش و سپاه دوشادوش هم، به عنوان مشت محکم نظام عمل می کنند تا هیچ خلاء امنیتی وجود نداشته و کانون ناامنی در دریای خزر شکل نگیرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد امنیت جمعی در بین کشورهای حاشیه خزر افزود: دریای خزر دریای صلح و دوستی است که تلاش می‌شود امنیت پایدار در آن افزایش یابد و معتقدم این امنیت باید به صورت جمعی شکل گرفته و کشورهای حاشیه خزر نیز در تامین و ثبات این امنیت سهم داشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,