در این مراسم حجت الاسلام احمد جلیلی صفت با اشاره به خودسازی انسان گفت:  انسان در بین همه موجودات عالم هستی ضعیف ترین و در عین حال قوی ترین موجودات است و این بدین معنا است که تربیت انسان به دست خودش صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خودسازی انسان با برنامه ریزی ممکن است، افزود: برنامه ریزی که بر محوریت عقل باشد انسان را قوی و بر محوریت غیر از عقل نیز انسان را پست و حقیر می کند.

حجت الاسلام جلیلی صفت در همین رابطه توضیح داد: قیمت گذاری انسان به دست خود او است و قیمت انسان نیز به اندازه همت اوست.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همت یک نمودار متغیر در انسان ها بوده به گونه ای همت در برخی افراد به قدری زیاد است که سبب شده آن ها همه افلاک را در نوردند و در گروهی نیز نمودار همت به حدی کم بوده که این افراد تنها به دور خود می چرخند.

وی در همین خصوص به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره و بیان کرد: پیامبر فرمودند که قوی ترین انسان‌ها کسی است که عقل خود را بکار بگیرد و با محوریت عقل زندگی کند بنابراین برخی ها خود را خیلی ارزان می فروشند و به زندگی و هستی خود چوب حراج می‌زنند، اما گروه دیگر برای لحظه لحظه زندگی خود حساب باز کرده اند و به راحتی از دست نمی دهند.

حجت الاسلام جلیلی صفت اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) می فرماید انسان اگر می خواهد به مقام و جایگاه بالا و منزلت واقعی انسانی خود برسد باید دل را خوب نگه دارد چرا که اگر دل را خوب نگه داری نکند و رها باشد همه چیز از بین می رود. دل ها زنگار می گیرد همان گونه که آهن زنگار می گیرد.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: عده ای به پیامبر اسلام عرض کردند: یا رسول‌الله! چگونه باید از دل زنگ زدایی کرد؟ که پیامبر فرمودند: زنگ زدایی دل به غیر قرآن ممکن نیست و این یعنی بدون ارتباط، انس، رفاقت و آشتی با قرآن زنگار دل از بین نمی رود چرا که دل اگر زنگار گرفت به مرور زمان انسان را از صحنه آدمیت می راند.

وی با بیان اینکه کسی که با قرآن باشد گویا به رحمت و هدایت خدا پیچیده شده است، گفت: سرشناسان بهشت و قیامت آن هایی هستند که زندگی، روابط، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تربیتشان قرآنی است و در همه زندگی آن‌ها قرآن ساری و جاری است.

به اعتقاد حجت الاسلام جلیلی صفت، ایمان انسان زمانی بارور می شود که با قرآن باشد در غیر این صورت به مرور اعتقادات از بین می رود. هوا و هوس انسان را بیچاره می کند. بنابراین باید تمسک به قران وجود داشته باشد چرا که اگر دل قرآنی نشود آلوده شده و وقتی آلوده شد انسان زمین می خورد و اگر انسان زمین خورده خدا شد دیگر هیچ چیز از وی باقی نمی ماند.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به اتمام ماه برکت و مهمانی خدا و نزول قرآن ضمن ذکر این دعا که انشالله در ماه نزول قرآن مورد رحمت، عنایت و نور قرآن قرار بگیریم، گفت: قطعا در ماه مبارک رمضان حالت نورانی و معنوی به خود گرفته و تغییر کرده ایم پس سعی کنیم که این وضعیت را برای خود نگه داریم.

در پایان این مراسم نیز با اهدای جوایزی از اساتید برتر قرآنی کلاس های ماه مبارک رمضان تجلیل به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,