اما امروزه، این دنیای شیشه ای، پا را از این هم فراتر گذاشته است و به عرصه هایی ورود نموده که می تواند نتایج شوم و نامیمون فراوانی را به دنبال داشته باشد. 
از به نمایش گذاشتن زنده صحنه های خودسوزی، خودکشی و قتل که بگذریم، به پدیده ای در حال گسترش می رسیم که البته شرم آور و بغرنج است. 
به یک مثال، از میان صدها مثال هر روزه موجود در فضای مجازی توجه بفرمایید: 
یکشنبه، دهم اردیبهشت ماه، یکی از کاربران اینستاگرام که بیش از سه میلیون فالوور دارد، نیمه شب با پخش زنده «موکت خانه» خود، هزاران نفر را پای لایو اینستایش می نشاند! 
افرادی که مدام با فرستادن لایک و نظرات مستهجن، او را به مدتی طولانی دنبال می کنند تا صرفا شاهد موکت خانه فلان مدل مبتذل باشند که البته بتوانند با تجسم وی! لحظاتی به ظاهر شاد و هیجانی و در حقیقت خطرناک و شیطانی را برای خویش رقم بزنند. 
موضوع وقتی جالبتر می شود که وقتی وی در کنار پخش زنده موکت خانه اش، کف دستهایش را نیز به نمایش می گذارد! در این زمان، تعداد بیننده های این لایو اینستاگرامی، چندین برابر شده و پیامها سمت و سویی خاص تر به خود میگیرد... 
این پخش زنده، که پس از آن در تاپ ویدئوهای اینستا قرار می گیرد، ساعتها مخاطبان خود را تنها با تجسمی زیان بار و نامیمون از میان به نمایش گذاشتن موکت منزل! همراه می کند. 
مخاطبانی که حاضرند با صرف هزینه هنگفتی بابت حجم اینترنت مصرفی خود، تنها خود را سرگرم دیدن موکت خانه یک مدل مبتذل نمایند، حقیقتا به دنبال چه چیزی هستند؟! 
آیا جز این است که این همراهی شرم آور، تنها به جهت ایجاد فضای ذهنی نامبارکی است که به تجسم هر چه بیشتر آن فرد مبتذل بیانجامد؟! 
عوارض منفی جسمی و روانی حاصل از این نوع استفاده های مخرب از فضای مجازی بر فرد، آنقدر گسترده و زیاد است که گمان نمی کنم بر هیچ عقل سلیمی پوشیده باشد. 
زنای ذهنی و ناهنجاری های پس از آن، که در اثر گسترش عکسها و فیلمهای مستهجن، رو به افزایش بود، با امکانات تازه ای که فضای مجازی در اختیار مخاطبانش قرار می دهد از طریق همین لایوهای مستهجن اینستاگرامی و... متأسفانه اینک به اوج خود رسیده است. 
بسیاری از محققان معتقدند که اکثر کسانی که زنای ذهنی می کنند، دست به خود ارضایی جنسی می زنند، مجردها نسبت به ازدواج بی میل می شوند، متأهلان به همسرشان کم علاقه می شوند و مدام وی را با تجسمهای نامشروع خود از دیگران، مقایسه می کنند، و دچار یک تلون جنسی و روحیه تنوع طلبی می شوند که هرگز پایانی را نمی توان بر آن متصور بود. 
در بیشتر موارد از آنجا که اینگونه اعمال به صورت ذهنیست، فرد برای عینیت بخشی به تصورات خویش، از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و از آنجا که این کوشش نامبارک، نتیجه دلخواه همیشگی را برای فرد به دنبال ندارد، یا به روابط نامتعارف، تجاوز و آزارهای جنسی و خیابانی افراد روی می آورد و یا در اثر فشار جنسی زیادی که متحمل می شود، خود را به انواع دردهای روانی، ناراحتی های عصبی، افسردگی و پرخاشگری های گوناگون دچار می نماید. 
مطابق آمار ارائه‌شده در سال ٩٤ در قوه قضائیه، آخرین آمار جرم‌های کیفری که تا سال ٩٣ ثبت شده است، از افزایش شدید تجاوز به زنان و دختران در چند سال اخیر در ایران خبر می‌دهد. نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه از افزایش ناگهانی ٢٠٠ تا ٣٠٠ موردی تجاوز به‌عنف از سال ٨٩ خبر داده و گفته: در سال ٩٣ حدود هزارو ٣١٣ مورد تجاوز به‌عنف گزارش شده است؛ و در مجموع از سال ٨٩ تجاوز به‌عنف یک افزایش ناگهانی ٢٠٠ تا ٣٠٠ موردی داشته و همان رقم تقریبا ثابت است. مسئولین مربوطه با بیان اینکه میزان ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران در سال ٨٩، حدود ٧٢‌ هزار مورد بوده است، گفته اند: بر اساس آمار نیروی انتظامی ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران در سال ٩٣ به ١٤٢‌هزارو ٩٣٣ مورد رسید که افزایش ٩٨ درصدی داشته است. که البته بطور منطقی باید این آمارها با توجه به روند صعودی سالهای قبل، با افزایش چشمگیری در سالهای 94 و 95 نیز مواجه شده باشد.
همچنین، به گفته رییس سازمان بهزیستی ایران، ۳۴ درصد جمعیت کشور در سنین ۱۹ تا ۶۰ سال دچار اختلالات روانی‌اند. آمارهای مختلف در خصوص وضعیت سلامت روانی مردم جامعه گویای این مطلب خطرناک است که از هر چهار نفر، یک نفر اختلال روانی دارد و تا یک سوم بزرگسالان در کشور اختلال روانی دارند که یکی از عوامل گوناگون اختلالات روانی، مربوط به سرخوردگی های ناشی از تنوع طلبی و یا فشارهای حاصل از زنای ذهنی و تجسم جنسی است. 
در پایان این نوشتار کوتاه، دلسوزانه متذکر میشویم که بیاییم این دنیای شیشه ای را که می تواند بستری باشد برای بهتر و دقیق تر دیدن و فهمیدن عالم، با استفاده های ناصحیح، به جهنمی از پلیدی ها، انحرافات و ناامنی های جسمی و جنسی و روانی بدل نکنیم. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   ,