وی تأکید کرد که بیشتر اینطور به نظر می‌رسد که «اسکیزوفرنی سیاسی در آمریکا با وجود چنین ادعاهایی در حال شکل گیری است».

رئیس‌جمهوری روسیه این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با «پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر ایتالیا به دنبال دیدار امروز در سوچی مطرح کرده است.
روزنامه «واشنگتن‌پست» دوشنبه شب در گزارشی جنجالی، به نقل از منابع آگاه نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور اطلاعات فوق سری را در اختیار دولت روسیه قرار داده است.
بنا بر گزارش واشنگتن پست، مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا گفته‌اند مع ترامپ در دیدار هفته گذشته‌اش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و همچنین سفیر روسیه، اطلاعاتی را در مورد گروه تروریستی داعش در اختیار مسکو قرار داده که ممکن است «یک منبع اطلاعاتی مهم» در مورد این گروه را بدر معرض تهدید قرار دهد.
بر اساس این گزارش، این اطلاعات که از سوی یکی از شرکای آمریکا در اختیار این کشور قرار گرفته بود، آنقدر حساس هستند که واشنگتن آن‌ها را در اختیار متحدانش نیز قرار نداده و حتی در دولت آمریکا هم افراد محدودی به آن‌ها دسترسی دارند.
با این وجود، کاخ سفید نیز گزارش واشنگتن پست را رد کرده است، اما قانونگذاران کنگره به این امر بسنده نکرده و خواستار ارائه توضیحات کاملی در این رابطه شده بودند.
به دنبال انتشار این گزارش در روزنامه واشنگتن پست، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو گزارشات رسانه‌های آمریکایی که مدعی هستند ترامپ اطلاعاتی فوق سری را در اختیار لاوروف گذاشته، تلاش دیگری در جهت خبرسازی جعلی می‌داند.
رئیس‌جمهور آمریکا نیز که با جنجالی تازه مواجه شده، روز گذشته به خبر منتشر شده مبنی بر اینکه او در دیدار با وزیر خارجه روسیه اطلاعات محرمانه را لو داده، واکنش نشان داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   ,