این دموکرات امریکایی خواستار تشکیل یک کمیته غیرحزبی برای نظارت بر توانایی رئیس‌جمهور امریکا شده است و اعضای آن باید از سوی رهبران کنگره‌ تعیین شوند. او تأکید کرد: «این کمیته نظارت باید متشکل از چهار روانپزشک، چهار پزشک و سه عضو دیگر که می‌تواند شامل یک رئیس‌جمهور سابق، معاون رئیس‌جمهوری یا مقام ارشد سابق دولت باشد، تشکیل شود.» لایحه تازه معرفی شده راسکین خواستار ایجاد کمیسیون نظارت بر ظرفیت‌های رئیس‌جمهور می‌شود که این کمیسیون متشکل از اعضایی است که رهبران کنگره آنها را منصوب کرده‌اند. بنا به گزارش نشریه «فری‌بیکن»، وظیفه کمیسیون مذکور، تعیین سلامت روان ترامپ است و از چهار روانپزشک، چهار پزشک و سه عضو دیگر می‌شود که احتمالاً رئیس‌جمهور سابق، معاون رئیس‌جمهور و یک مقام ارشد از دولت قبل امریکا می‌شود.

جیمی راسکین با بیان اینکه دو جناح سیاسی اصلی در کنگره از او حمایت می‌کنند، تأکید کرده برخی از جمهوریخواهان که نام‌شان اعلام نشده، به صورت ضمنی از این حرکت حمایت کردند. براساس بخش اول متمم مذکور، در صورت فوت، برکناری یا استعفای رئیس‌جمهوری امریکا، معاون او به عنوان رئیس‌جمهور جایگزین می‌شود. نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان امریکا دو ماه پیش در سخنانی با ابراز تردید درباره صلاحیت دونالد ترامپ برای سمت ریاست جمهوری، گفته بود خود ترامپ زمینه را برای استیضاح تقویت کرده است. پیشتر نزدیک به یک میلیون نفر از مردم امریکا در واکنش به سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ، با امضای طوماری از کنگره خواسته بودند تا ترامپ را استیضاح کند. از سوی دیگر، سر جان سائرس، رئیس سابق سرویس اطلاعات مخفی انگلیس موسوم به« ام‌آی ۶ » ضمن اعلام اینکه امریکا به رهبری دونالد ترامپ بزرگ‌ترین تهدیدی است که جهان امروز با آن مواجه است، هشدار داد: «سیاست‌هایی که این رئیس‌جمهور تفرقه‌انداز امریکا دنبال می‌کند تأثیر مخرب شدیدی را روی جهان خواهد گذاشت.»

شکاف در کابینه
درحالی که تا چندی پیش زمزمه‌های شکاف در کابینه دونالد ترامپ به گوش می‌رسید، الان خبرها از تغییرات جدی در بین مقامات کاخ سفید حکایت دارد. یک پایگاه امریکایی گزارش داد که احتمالاً ممکن است نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل به دلیل عملکرد نامناسب رکس تیلرسون در وزارت خارجه و همچنین اتخاذ مواضع بعضاً مغایر با مواضع رئیس‌جمهور امریکا از سوی وی، جانشین تیلرسون در وزارت خارجه شود. به گزارش پایگاه نشنال ریویو، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد رکس تیلرسون دیپلمات ارشد دولت ترامپ باشد. او در وضعیتی قرار دارد که منزوی شده و از جانب کاخ سفید علاقه و همکاری چندانی دریافت نمی‌کند. بسیاری از حرف‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اغلب مغایر با حرف‌های تیلرسون درباره مسائل مهم از جمله مناقشه اخیر قطر با عربستان بوده‌اند، به نحوی که اینگونه به نظر می‌رسد تیلرسون نفوذ چندانی در سیاست‌های امریکا ندارد. تیلرسون و ترامپ در ماه‌های اخیر در مورد برخی مسائل سیاست خارجی از جمله برنامه هسته‌ای ایران و بحران کشورهای عربی با قطر بایکدیگر اختلاف‌نظر داشتند و گمانه‌زنی‌هایی می‌شد که احتمالاً تغییراتی در هرم وزارت خارجه امریکا ایجاد شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   ,