وی روز چهارشنبه طی سخنانی در جلسه هیئت دولت گفت: نیروهای قهرمان ما مدافعان حقوق بشر هستند و جانشان را به منظور آزادسازی انسان‌ها و نجات غیرنظامیان، فدا می‌کنند.

العبادی در ادامه افزود: دولت از تلاش‌های دفاع از حقوق بشر حمایت و هرگونه نقض حقوق بشر را محاکمه می‌کند.

نخست‌وزیر عراق گفت: سازمان‌های بشردوستانه باید از منابع خود مطمئن باشند و درباره آن تحقیق کرده و شادی اهالی موصل و استقبال آن‌ها از نیروهای عراقی را ملاحظه کنند.

العبادی با ابراز تعجب از ناراحتی برخی در حالی که مردم عراق از این پیروزی خوشحالند گفت: این سازمان‌ها زمانی که داعش مردم موصل را می‌کشت و همه چیز را ویران می‌کرد، کجا بودند؟

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دیگر اجازه بازگشت گفتمان داعش که همان گفتمان تحریک‌آمیز و طایفه‌ای است به عراق داده نمی‌شود.

العبادی در ادامه افزود: نباید هیچ تروریستی از مجازات بگریزد و ما تروریست‌های قاتل را هرگز نمی‌بخشیم.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که برنامه‌های دولت در آینده باید بر بخش اقتصادی و توسعه و آموزش که اساس رنسانس دولت و جامعه است، متمرکز شود.

العبادی بر ضرورت مبارزه با فساد که به دولت و جامعه خسارت وارد ساخته است و پیشبرد قانون تاکید کرد.

روز گذشته، عفو بین‌الملل گزارشی را در مورد جنگ موصل منتشر کرد که در آن، هر دو طرف درگیری مسئول شرایط ناگوار و تلفات سنگین غیرنظامیان معرفی شده بودند.

ایندیپندنت نیز در گزارشی به قلم پاتریک کاکبرن با عنوان "حملات هوایی به تک تیرانداز داعش یک خانه را کاملا منهدم کرد" نوشت: شاهدان عینی گفتند که (ائتلاف) در شهر موصل از زور و قدرت نظامی بیش از حدی استفاده کرده است.

کاکبرن به نقل از یک شاهد عینی به نام قصی 47 ساله نوشت: در محله ها عناصر داعشی زیادی نبودند اما آنها بمب های زیادی روی سر ما ریختند و فکر می کنم در اثر این حملات هوایی بین 600 تا یکهزار نفر کشته شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   ,